Agak tersentuh hati apabila baca pengalaman isteri pelawak terkenal Fad Bocey yang dikenali sebagai Nur Syahirah atau Sya, tergerak hati untuk bertudung.

View this post on Instagram

Bermula episod baru ,tak la niat tulis utk tunjuk baik tapi sekadar nak berkongsi .sebenarnya niat dah lama .dan dah lama sy kumpul tudung .tapi biasala iman kita turun naik ,kadang tengok org cantiknya bertudung .tapi bila pakai rasa mcm tk yakin .mashaAllah bukan mudah istiqamah tu .tapi satu masa tu hampir setiap hari ,sy selalu dlm keadaan resah .klu kemana mana mesti otak pikir klu eksiden mati mcm mna .sampaikan setiap hari mimpi kiamat .mimpi family satu satu tinggalkan sy .sy selalu crita dgn fad sy mimpi buruk tapi without no reaction from him sy jdi trtanya tanya kenapa rsa ni buatkan sy resah tk brhenti pkir .sampai la satu hari tu sy dpt satu mimpi yg mmg sy tkot utk terima .sy mimpi sy mati tinggalkan anak2 .bila bangun rasa sedih rasa sayu .sebab kita yg setiap pagi mandikan anak2 ,siapkn anak2 pegi school ,hantar school ,balik masak utk anak suami dan pastikan semuanya kenyang dan tk lapar .tapi klu sy tkda nt sapa yg akan buatkan semua tu(jgn berani nak kahwin lain) .anak2 sapa yg akan uruskan .takut sgt walhal jalan yg Allah tulis kita kena redha terima semuanya .lama sy cri apa sebenarnya yg Allah nk tunjukkan .pernah dkt satu tmpt tu sy msuk dlm keadaan aurat tk sempurna utk solat ,dan banyak mata yg pandang pelik .tapi abaikan sbb Allah tau niat kita .lepas solat sy akan baca alquran yg ada terjemahan supaya sy dpt cri apa yg kurang dlm diri .sy selalu refer kwn2 .salah sorangnya @syashamsul .dia slalu ckp slow slow .bukannya nk ckp pakai tudung ni kita dh jdi ckup baik ckup sempurna tapi bila kita bertudung moga kita kearah yg lebih baik .takda satu pun manusia sempurna tapi kita cuba la utk cari kesempurnaan tu .takda paksaan dri suami tpi kenapa kita sbg isteri tk boleh korbankan benda tu .satu ceramah yg sy dgr dri youtube ,tidak akan cium bau syurga bagi seorang wanita yg tidak menutup auratnya .sy masih belajar dan belum sempurna menutup aurat .moga ada yg dpt bimbing sy .ramai sgt yg dm yg whatsapp ,semuanya bgi semangat .tktau nak ckp rasa tu mcm ramainya yg syg kita sebenarnya .19 jan hari first sy bertudung sepenuhnya .satu rasa yg tktau nk gmbrkan tapi hati tu rasa lapang .rasa luas .rasa lega .doakan sy terus istiqamah ❤️

A post shared by FAD & SYAHEERA (@fadbocey) on

Menurutnya, hampir setiap hari dia resah kerana terfikir apa akan jadi sekiranya dia meninggal dalam kemalangan.

Malah, dia bermimpi tentang hari kiamat setiap hari, keluarga meninggalkannya dan mimpi dia meninggal dunia serta meninggalkan anak-anaknya.

“Lama saya cari apa sebenarnya yang Allah nak tunjukkan. Pernah dekat satu tempat tu saya masuk dalam keadaan aurat tak sempurna untuk solat dan banyak mata yang pandang pelik, tapi saya abaikan sebab Allah tau niat kita,” ujarnya.

“Bukannya nak cakap pakai tudung ni kita dah jadi cukup baik, cukup sempurna, tapi bila kita bertudung moga kita ke arah yang lebih baik,” tambahnya.

Selain itu, Sya turut meminta para pengikutnya di laman sosial tersebut supaya dia istiqomah dalam menutup aurat dan bertudung.

Dilihat kebanyakan warga laman sosial memberi kata-kata semangat terhadap Sya di ruangan komen dan mendoakan dia mengekalkan imej terbarunya itu.

Sumber: IG Fadbocey