Jutawan yang juga seorang usahawan yang berjaya, Dato’ Aliff Syukri Kamarzaman, berasa kecewa apabila beberapa warga laman sosial menuduh dia tidak melakukan ibadah korban sebaliknya berhabis duit untuk perkara lain.

View this post on Instagram

kenapa mulut.. org mcm ni?? apa salah abg??😥😥 apa je yg abg buat semua ada jee yg tak kena.. apa yg korang nak… ?? tag makcik bawang dan pakcik bawang . . . Kepada korang yang ingin menonton .. kehidupan Abang satu family.. jangan lupa saya subcride YouTube ang tvTelajak laris abang selalu upload video yang terbaru dan lebih panjang dan menyeronokkan dan kepada anda yang saya skrap YouTube tv Telajak laris anda bakal mendapat hadiah berupa iPhone dah Subcride ke belum?? . . . #Ohabangkosmetik #AsLegacy #TerlajakLaris #todaysoutfit #OOTD #dailylook #menswear #mensweardaily #menstyle #streetstyleguys #stylish #inspofashion #manfashion #instadaily #instagoods #picoftheday #photooftheday #vintage #fashiondiaries #casualoutfit #streetfashion #summer #trendy #Ohabangkosmetik #AsLegacy #TerlajakLaris #todaysoutfit #dailylook #menswear #mensweardaily #menstyle #stylish #manfashion #instadaily #instagoods #picoftheday #photooftheday #vintage #fashiondiaries #stretfashion #summer #trendy #ggrmachine #teamaraipaima #asproject

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

“Dato’ ini banyak duit beli itu beli ini, tapi raya korban tak beli lembu korban pun. Sedih!” tulis seorang warga laman sosial di ruangan ‘tanya saya soalan’ di laman Instagram.

Menurut satu video di Instagram, Aliff menjelaskan dia tidak perlu bercerita atau menunjuk kepada satu Malaysia jika dia membuat ibadah korban sebanyak mana yang dia mampu kerana itu adalah urusan dia dengan Allah.

“Itu antara saya dengan Allah, tak payah nak menunjuk atau riak! Saya nak korban 10 atau 20 ekor lembu, saya nak cerita kepada satu Malaysia? Ya Allah, inilah manusia, saya buat baik tak nampak,” jelasnya dengan nada kesal.

Selain itu, beberapa pengikutnya di IG menyokong tindakannya dan meminta Aliff bersabar dengan tohmahan orang lain.

Sumber: Gempak